21 بهمن , 1402

خاورمیانه پیشتاز گردشگری جهان؛ امسال به اوج برمی‌گردیم

بر اساس اولین بارومتر سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۲۰۲۴ میلادی، که در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی منتشر شده است، گردشگری بین‌المللی سال ۲۰۲۳ میلادی را با رسیدن به ۸۸ درصد سطح قبل از همه‌گیری کرونا و ۱.۳ میلیارد ورودی بین‌المللی به پایان رساند.

طبق بارومتر قبلی UNWTO که در آخرین روزهای ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شده بود، از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی (دی ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲)، تعداد ۹۷۵ میلیون گردشگر بین‌المللی سفر کردند؛ حال مقایسه این آمار با رقم ۱.۳ میلیارد ورودی بین‌المللی تا انتهای دسامبر ۲۰۲۳ میلادی نشان می‌دهد، تنها در ۳ ماهه پایانی سال گذشته میلادی، بیش از ۳۲۵ میلیون ورودی بین‌المللی ثبت شده است. 

حالا انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ میلادی، با آزادشدن آخرین تقاضاهای سفر سرکوب‌شده باقیمانده از دوران کرونا، افزایش اتصالات هوایی و بهبود قوی‌تر بازارها و به‌ویژه مقاصد آسیایی، زمینه برای بهبود کامل صنعت گردشگری تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی فراهم شود و بالاخره این صنعت از رکورد سال طلایی گردشگری، یعنی سال ۲۰۱۹ میلادی، عبور کند.

درخشش خاورمیانه، اروپا و آفریقا در سال ۲۰۲۳ میلادی

جدیدترین بارومتر جهانی گردشگری UNWTO در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، همانند چند گزارش قبلی این نهاد بار دیگر خبر از درخشش منطقه خاورمیانه در سال ۲۰۲۳ میلادی می‌دهد که نشان از رشد مستمر صنعت گردشگری در این منطقه داد.

طبق این گزارش، در سال گذشته میلادی خاورمیانه تنها منطقه‌ای در جهان بود که از آمار قبل از همه‌گیری کرونا پیشی گرفت و تعداد ورودی‌ها به این منطقه به ۲۲ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۹ میلادی رسید. تسهیل روادید، توسعه مقاصد جدید، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید مرتبط با گردشگری و میزبانی رویدادهای بزرگ، از جمله دلایلی بود که سازمان جهانی گردشگری در گزارش‌های پیشین خود برای توجیه این رشد خارق‌العاده برشمرده بود.

رسانه قطبنما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد