مدیر فنی بند ب کیست؟

مدیر فنی بند ب کیست؟

مدیر فنی بند ب کیست؟ وظایف مدیر فنی بند ب چیست؟

سازمان های متفاوت برای آنکه بتوانند به تمامی اهداف خود دست پیدا کنند، به مشاغل و عناوین شغلی گوناگون نیازمندند. از جمله موسسات و سازمان های فعال در کشور، آژانس های هوایی هستند که در آنها افراد مختلف وظایف متفاوتی بر عهده گرفته اند. یکی از عناوین کاری دفتر خدمات مسافرتی، مدیر فنی بند ب است. مدیر فنی بند ب کیست، موضوعی است که ما در این مقاله قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم. اگر نیاز دارید در این رابطه اطلاعات بیشتری به دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

مدیر فنی بند ب کیست؟

مدیر فنی بند ب کیست، اولین موضوعی است که باید پیرامون آن نکاتی ارائه گردد. همان طوری که اشاره کردیم، یکی از سمت های شغلی در آژانس های هوایی، مدیر فنی بند ب است. صلاحیت های مدیر فنی بند ب، به تایید سازمان میراث فرهنگی رسیده و با توجه به کامل بودن اطلاعاتش در مورد گردشگری، مقررات مطروحه در سازمان میراث فرهنگی و آشنایی با زبان انگلیسی، قادر است در شرکت هایی که تحت عنوان شرکت های خدمات مسافرتی فعالیت می کنند، کار کند. از آنجایی که ارتباط با مسافرین خارجی در آژانس های مسافرتی اجتناب ناپذیر است، مدیران فنی بند ب می بایست به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

 

موضوعی که خوب است در رابطه با مدیر فنی بند ب ذکر شود، این است که تمام موسسه هایی که به عنوان یک موسسه خدمات مسافرتی کار می کنند، باید با مدیران فنی بند ب حرفه ای و کارآزموده کار کنند. به دلیل مسئولیت و وظایف خاصی که برای مدیر فنی بند ب تعریف شده، این فرد باید خود را به برخی توانمندی ها مجهز کرده باشد.

 

وظایف مدیر فنی بند ب چیست؟

توضیح وظایف مدیر فنی ب، موضوع دیگری است که در راستای پاسخ به سوال مدیر فنی بند ب کیست، می بایست مطرح گردد. مهم ترین وظایف این مدیر در بندهای زیر خلاصه می شود:

  • برنامه ریزی کردن
  • سازماندهی کردن امور دفتر
  • مدیریت امور
  • نظارت و کنترل

وظایفی که در بالا معرفی کردیم از جمله مهم ترین کارهایی است که یک مدیر فنی بند ب باید از آنها اطلاع داشته باشد. در ادامه، هر یک از وظایف عنوان شده را معرفی کرده و شرح خواهیم داد.

 

برنامه ریزی کردن

برنامه ریزی کردن، یکی از وظایف مدیر فنی بند ب می باشد. برنامه ریزی، اولین راهکار برای رسیدن به تمام اهدافی است که دفتر خدمات مسافرتی تعیین کرده است. در یک برنامه مدون و منسجم، طرحی اولیه، پیشنهاد شده و تمامی راه هایی که برای دستیابی به هدف وجود دارد، ترسیم می گردد. اهداف و راه هایی که برای رسیدن به اهداف، تعیین شده، می بایست با قوانین سازمان میراث فرهنگی، هماهنگ بوده و در تضاد نباشد. برخی فرآیندهای ذکر شده در این برنامه ریزی به شرح زیر است:

  • یکی از موثرترین راه هایی که می تواند به آژانس های مسافرتی کمک کند خود را به بقیه معرفی کنند، حضور در نمایشگاه هایی خارجی و داخلی است. حضور پیدا کردن در این نمایشگاه ها بدون برنامه ریزی امکان پذیر نخواهد بود.
  • مورد دیگری که مدیر فنی بند ب باید در برنامه لحاظ کند، شناخت مشتریان هدف و پیدا کردن راهکارهایی موثر برای افزایش تعداد آنهاست. اگر به دنبال یافتن پاسخ مدیر فنی بند ب کیست، هستید باید به خاطر بسپارید، یکی از نقاط قوت مدیران بند ب قوی، خلاقیت داشتن و پرسشگری است.
  • پیش بینی کردن درصد فروش و میزان بودجه مورد نیاز برای فعالیت و بازاریابی از دیگر وظایف مدیر فنی بند ب می باشد.

سازماندهانی کردن امور دفتر

موضوع دیگری که در رابطه با آشنایی با وظایف این گروه کاری و بررسی سوال مدیر فنی بند ب کیست، باید مطرح گردد، سازماندهی کردن امور دفتر است. یک مدیر فنی بند ب، اختیارات و وظایفی بقیه کارکنان را مشخص کرده و اعلام می کند. وظیفه دیگری که در حوزه سازماندهی قرار دارد، فراهم کردن یک بستر و فضای مناسب برای ایجاد ارتباطات سالم بین تمام کسانی است که در یک دفتر هواپیمایی فعالیت می کنند. بررسی امکانات موجود و امکانات مورد نیاز از دیگر وظایف مهم این گروه شغلی می باشد. در ضمن، یک مدیر فنی بند ب باید بتواند افراد با صلاحیت و شایسته را شناسایی کند و در قسمت های مختلف مانند روابط عمومی، فروش و غیره از حضور آنها بهره ببرد.

مدیریت امور

از دیگر وظایفی که می توان برای مدیر فنی بند ب عنوان کرد، مدیریت امور است. مدیران حرفه ای باید توانایی و مهارت های لازم جهت هدایت و راهبری نیروهای تحت نظرشان را داشته باشند. اگر در یک محیط کاری پر رفت و آمد و حساس، مانند دفاتر خدمات مسافرتی، قرار باشد هر کسی هر کاری که دوست دارد انجام دهد، این مجموعه نمی تواند به هدفی که برای خود تعیین کرده دست پیدا کند. یک مدیر فنی بند ب حرفه ای، به کارکنان خود توصیه می کند، دقیق ترین و صادقانه ترین اطلاعات را در اختیار مسافرین قرار دهند. در ضمن، این فرد، همیشه در تلاش است با مدیران سایر آژانس های مسافرتی، ارتباط بگیرد تا به این طریق به پیشبرد اهداف مجموعه ای که در آن فعال است، کمک شایان توجهی کند.

نظارت و کنترل

برای اطمینان از انجام درست کارها توسط کارکنان آژانس های هواپیمایی، نظارت و کنترل بر حسن اجرای وظایف، از دیگر اموری است که انجام آن به عهده مدیر فنی بند ب می باشد. این فرد به فعالیت کانترهای فروش توجه داشته و به شکایاتی که از طرف مسافرین عنوان می شود نیز رسیدگی می کند.





محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد