آشنایی با صنعت گردشگری در ایران

آشنایی با صنعت گردشگری در ایران

کشور ایران دارای جاذبه های فراوانی است و تنوع این جاذبه ها سبب جذب گردشگران داخلی و خارجی شده است. گردشگری در ایران از ظرفیت بالایی برای رشد برخوردار می باشد. از مهمترین مراکز گردشگری در ایران می توان مناطق تاریخی و فرهنگی، اماکن مقدس و مذهبی و جاذبه های دیدنی در شهرهای مختلف را نام برد.

صنعت گردشگری در ایران عبارتست از: مجموعه ای از ارائه کنندگان خدمات که از جمله مهمترین آنها می توان خدمات مسافرتی و تورگردانی، عاملان حمل و نقل مانند ریلی، جاده ای، هوایی، دریایی، متصدیان جاذبه های گردشگری، محصولات صنایع دستی و سوغاتی ها، پوشاک و وسایل چرمی، مهمانسراها، هتل ها و رستوران ها و دیگر مواردی که مورد علاقه گردشگران می باشد.

معمولا گردشگران به دلیل علاقه مندی به فرهنگ، طبیعت، یا آب و هوای مقصد مورد نظر یا وجود جاذبه های گردشگری تاریخی، آن محل را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. هر چند که جای جای کشور ایران می تواند به عنوان بهترین مقاصد گردشگری برای مسافران به شمار آید. اما در این میان برخی از استان های ایران توانسته اند، بیشترین میزان جذب گردشگر خارجی را به خود اختصاص دهند. این استان ها عبارتند از: خراسان رضوی، اصفهان، فارس، همدان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران، خوزستان، گیلان و همچنین سیستان و بلوچستان. لازم است بدانید استان ایلام محل ورود گردشگران عراقی از مرز این استان است و در رده دوم قرار گرفته است.



محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد